19 Haziran 2009 Cuma

Bugün Gezip Tozdum! Ortaköy-Boğaziçi-İstanbul


Güzel İstanbul'umun Boğaziçi'ni şöyle bir uzaktan seyreyleyeyim dedim. Demiş ya hani şair: "Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul..."

Ben şairimiz gibi yapmadım. İstanbul'a kıyısından baktım. Boğaziçi'ndeki Ortaköy'e gittim. Fotoğraflar çektim, siz okurlarım için.

Umarım beğenirsiniz. Beğenmediklerinizi söyleyin. Daha iyilerini çekerim...

Neresi ki bu Ortaköy diyenler için kolaylık olsun düşüncesiyle, birkaç satır bilgi vereyim.

Ortaköy, İstanbul Boğazı'nın kıyısında, Beşiktaş ilçesine bağlı bir semt. Kumpircilerin olduğu meydanı ünlü. Ortaköy Camii semtin simgesi.

Osmanlı Dönemi’nden beri ilgi çeken bir yerleşim merkezi. Zamanında padişahların sayfiye (gezip tozma, dinlenme yeri olmuş. Doğal hazineleriyle ihtişamlı sarayları taçlandırmış.

Bugün Çırağan Sarayı, Kabataş Erkek Lisesi, Princess Oteli gibi yapıları, cami-kilise-sinagog üçgeninde yer alan Ortaköy Çarşısı, çarşının içindeki seyyar “entel pazarı”, hediyelik eşya dükkânları, kafeleri, barları ve restoranlarıyla bir kültür merkezi konumundadır. Kıyıya inen yoldaki kumpirciler ve gözlemeciler Ortaköy'e özgü mekânlardır.

Ortaköy’ün en büyük sorunlarından biri trafiği, biri de park problemi. Trafik Vakfı’na ait olan otoparka ek olarak birkaç da özel otoparkı var. Ama, özellikle pazar günleri bunların hiçbiri park gerksinimini karşılayamıyor. Trafikte yitirilen zaman uzadıkça uzuyor. Bu durumdan en çok şikayetçi olanlar da şüphesiz son dönemlerde semtin içlerinde inşa edilen lüks sitelerin sakinleri.

Ortaköy’ün müdavimleri arasında bir grup da motor tutkunları. Girişteki Harley Davidson onların mekânı. Denize bakan çay bahçeleri, küçük-büyük herkesin tercih ettiği mekânlar.

0 yorum:

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin

İzleyiciler

Arşiv

 

Bugün Ne Yaptım?. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com