7 Mayıs 2009 Perşembe

Hanımların Dikkatine!


Overlock makinesi ayağınıza geldi, hanııım! Halılarınızın, kilimlerinizin kenarlarına itinayla overlock çekilir. Hanımların dikkatine!"


Bir kamyonet. Alışıldığı gibi, şoför bölümünün üstüne takılı hoparlörden çıkan seslerden değil bu. Otomobilin neresinden çıktığı bilinmeyen, sürekli yinelenen bir kadın sesi. Anlaşılan içerdeki bir teypten çalınıyor ses...
...
"Süpürgeci geldi! Nayloncuuu!"

Arada bir caddeden geçen sokak satıcılarının sesleriyle kendime geldim: saat 13:40 olmuş. Dalmamın nedeni bugün birçok değişik iş yapmış olmam. Bu sabah kalktığımda, epeyce erken bir vakitti. Saat 07 suları.

"Leylakları Sümbülleri Öksüz Koydun Sen Giderken!"
Bahçedeki leylak ağacından kopardığım leylakları, vazolara yerleştirdim. Birini salona, birini yemek masama, birini de çalışma odamdaki masaya yerleştirdim. Leylak kokulu bir ortamda yaşamak çok hoş. Yazmak, daha da hoş. Buraya yazdığım sözlerin arasına karışmıştır umarım o koku...

Pazı içli börek yaptım bir tepsi. Pazılar bahçeden. Yeşil soğan, maydonoz; onlar da bahçeden. Börek yapmamın nedeni, herhangi bir özel gün olduğundan değil. Beklediğim bir konuk filan da yok. Kahvaltı için börek yapınca, sonraki günlerin kahvaltısını hazırlamak kolaylaşıyor. Bu arada, ekmek tüketimi de azalmış oluyor.

Börek mit KäseImage via Wikipedia

Böreği biraz çokça hazırlamamın bir başka nedeni daha var: 82'sindeki anneme de bakıyorum. Aynı bahçe içindeyiz, kapı kapıyayız annemle. Hazırladığım yiyecekleri birlikte tüketiyoruz. Konuğu gelir diye, ayrıca yanında götürmesi için de hazırladıklarımdan ona veriyorum.

Yazımı yazarken bir yandan da sevgili Zemanta'm kullandığım sözcüklerimi gözden geçiriyor.
Bu sözcüklere uyan resimler buluyor internet ortamından ve kullanmamı bekliyor.
...
Bugün Neler Yapmadım ki!
  • Uzun süredir uğrayamadığım bu blogumda yeni düzenlemeler gerçekleştirdim.
  • Kateorilere ayrılmış bir menü düzeni kurdum.
  • Şablonumu yerelleştirdim. Türkçeleştirdim... Revolution Church türü bir şablon kullanıyorum bu blogda. Nedense, bu tür şablonlar çoğu kez sorunlu geliyor. Ya "Arama / Search" kesimi iş görmüyor. Ya da başka bir yeri. Üç katlı, başka deyişle iki AltMenülü filan geliyor. Hadi bakalım, gelde doldur bu boş menüleri. Dolmuyor. Doldursanız n'olacak! En iyisi, bunları kapatıp ya da kaldırıp, kendi menü düzeninizi kendiniz kurmalısınız.
  • AdSense'den gelecek olan yeni reklamlar için Hazır Reklam Yeri yuvaları yerleştirdim şablonuma. Kolay değil bu iş. İçe yerleştirilecek AdSense kodlarını, dönüştürmeden kullanamıyorsunuz. XML Denetimi hemen bir hataya işaret ediyor. Şablonunuz tümüyle göçebilir, hatanızı araştırırken. Çok dikkatli olmalısınız.
  • Bugünkü yazım için görsel gereçler hazırlarken epeyce coşkuluydum. Görsel gereçlerimi hazırlarken, bugüne dek, hep Web Cam'imi kullanıyordum. Bugün, onun yanı sıra Olympus'umu da kullanmaya başladım. WebCam'im: Piranha 5.0 Mega piksel. Olympus'um: 1040, 10.1 piksel.

    Daha sonra, yazının yoğunluğuna uygun resimler yerleştireceğim. Birkaç ek daha yapmak üzere kapatıyorum bugünü. Bugünkü yazımda kullanacağım etiketler, şablonuma yerleştirdiğim kategorileştirme düzeneğinin isteğime uygun işleyip işlemediğini de gösterecek... Hoşça kal Sevgili Günlük. Hoşça kal sevgili okur...


Reblog this post [with Zemanta]

0 yorum:

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin

İzleyiciler

Arşiv

 

Bugün Ne Yaptım?. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com