8 Mayıs 2009 Cuma

Temizlik Neden ya da Nereden Gelir?


Böyle bir soru sorulduğunda, akla ilk gelen yanıt: "Temizlik imandan gelir!" olsa gerek.
Yıllar önce, İstanbul'un Üsküdar ilçesinde, III. Ahmet Çeşmesi'ni biraz geçtikten sonra, soldaki ilk bina hamamdı. Bu hamamın yan yüzünde şöyle bir yazı görmüştüm: "Temizlik hamamdan gelir!" Eğri büğrü, özensiz bir yazıydı.
...

AVG Internet SecurityImage via Wikipedia

Bugün bilgisayarımda epey temizlik yaptım. AVG Anti-Virus Free'nin yanı sıra, virus denetimi yapan ThreatFire adlı bir başka programın daha yüklü olduğu bilgisayarım, internete girer girmez kasılmaya, yavaş çalışmaya başlıyordu. Bilgisayar başlatımında kendiliğinden açılan ve belleği iyileştiren (optimize) Auslogics BoostSpeed 4.4 adlı destek programım, bellek kullanımının % 80-90 oranında olduğunu gösteriyordu temizlik öncesi. Bu porgramdan yararlanarak, bellek kulanımını iyileştirdiğimde bile, söz konusu oran % 75'in altına güç bela düşüyordu. Şimdi bakıyorum: bellek kullanımı % 60.

Bilgisayarım kasılmıyor artık. WebCam'imle yaptığım video işlemleri artık kolaylaştı. Bundan sonra, bazı yazılarıma fotoğrafların yanı sıra, videolar da eklemeyi düşünüyorum.
Birkaç ay önce, birdenbire soğuyuverdiğim Netlog'da, şiir, resim ve videodan oluşan çok hoş bloglar hazırlıyor, bunları kurduğum klanlarda ya da arkadaşlarımın klanlarında yayımlıyordum. Herkes bu blogları çok beğeniyordu. Çok etkileyiciydi bu blogların içeriği. Yorum yazanların coşkularından belliydi beğenildikleri...

Kotalarım çabuk tükenmesin! Sonraları fark ettimki, bu tür video eklentili bloglar, sıkça izlendiğinde ADSL bağlantımın sağladığı 4MB'lik kota, çarçabuk tükeniyordu. Faturalarıma, kota aşımından dolayı, ek ücret yükleniyordu. Uzaklaştım ben de bu işten. Arkadaşların kotalarında da aşma söz konusu olabilir. Biraz da bu yüzden, ayıp olmasın diyerek bıraktıydım bu işi.
...

CCleanerImage via Wikipedia

Gerçekten çok hafifledi bilgisayarım. DivXPlayer ve ekleri vardı, sildim. 90MB'lık Java 13 vardı: sildim. Temizlik sonrası CCleaner'la, bilgisayara son cila çekmek iyi oluyor. Bugün bir şeyi daha fark ettim ki, Auslogics BoostSpeed 4.4, çok duyarlı bir temizleyici, derleyici program. Belleği iyileştirmekle kalmıyor; bilgsayar kayıt defterini (registry), hard diski temizledikten sonra yeniden düzenliyor. Sanıyorum, bundan sonraki yazılarım daha coşkulu, daha derin içerikli olacak...

Yarın Cumartesi... Lévi-Strauss okumalarıma döneceğim. Günlük konusu kurcalamalı bir de. Nerden çıktı, ilk günlüğü kim yazdı filan gibi bir şeyler de karalayabilirim yarın...
Reblog this post [with Zemanta]

0 yorum:

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin

İzleyiciler

Arşiv

 

Bugün Ne Yaptım?. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com